Rozdział 50

Wszystkie kościoły i wszyscy święci powinni zarówno wracać myślami do przeszłości, jak i spoglądać w przyszłość: ile z twoich dawnych czynów jest godnych zaakceptowania, a ile z nich przyczyniło się do budowania królestwa? Nie bądź przemądrzały! Powinieneś wyraźnie dostrzegać własne wady i powinieneś rozumieć własne warunki. Wiem, że nikt z was nie jest skłonny do podjęcia wysiłku i poświęcenia czasu w tym względzie, więc nie jesteście w stanie niczego osiągnąć. Trwonicie cały swój czas na jedzenie, picie i rozrywki. Gdy kilkoro z was się spotyka, używacie życia, nie poświęcając żadnej uwagi wspólnemu praktykowaniu spraw duchowych w życiu ani dawaniu życia sobie nawzajem. Nie mogę patrzeć, jak śmiejecie się i żartujecie podczas rozmów, a jednak jesteście tak niedorzeczni. Mówiłem o tym wiele razy, ale wy po prostu nie znacie znaczenia tego, co mówię – czyż nie jest to tak oczywiste, że znajduje się dosłownie na czubku waszego nosa? Mówiłem o tych sprawach już wcześniej, wy jednak wciąż nie jesteście przekonani i nie uznajecie tego, co mówię, sądząc, że źle was rozumiem, sądząc, że to, co mówię, nie jest prawdziwe. Czyż nie tak właśnie jest?

Jeśli będziesz traktować Mnie powierzchownie, wówczas zostaniesz przeze Mnie odsunięty na bok. Znów masz czelność być powierzchownym! Znów masz czelność być bezmyślnym i niedbałym! Moje słowa są jak nóż rzeźniczy; wszystko, co nie jest zgodne z Moją wolą, zostanie tym nożem wykrojone, a ty nie musisz przywiązywać zbyt dużej wagi do swojej dumy. Przykrawam cię tak, abyś mógł przybrać kształt zgodny z Moją wolą. Nie zrozum źle Mojego serca; jedyną dopuszczalną drogą, jaką możesz obrać, jest okazywanie jak największej troski Mojemu sercu. Jeśli okażesz choćby najmniejszą troskę, nie odwrócę się od ciebie. Nie ignoruj tego niefrasobliwie przez cały czas; jedyną dopuszczalną rzeczą, jaką możesz zrobić, to pozwolić, aby Moja wola była ciągle w tobie dokonywana.

Całe rzesze świętych zajmują różne stanowiska, więc oczywiście i wy wszyscy pełnicie różne funkcje. Powinniście jednak zrobić wszystko, co w waszej mocy, aby szczerze poświęcić się dla Mnie, waszym obowiązkiem jest zrobić w tym kierunku wszystko, co tylko możecie. Powinniście być w tym wierni, pełni ochoty i naprawdę nie wolno wam być niezdecydowanymi. W przeciwnym razie Mój sąd zawsze was dosięgnie, wasze ciało, duch i dusza nie będą w stanie tego znieść, nastaną płacz i zgrzytanie zębów.

                                                                                                            z księgi „Słowo ukazuje się w ciele”  

Zalecenie: Rozdział 45

Prześlij komentarz

0 Komentarze